Noordwaarts naar Texel – Deel 134

Op het water van de Waddenzze

“Met de boot naar de zeehonden”

Afgelopen week hebben wij op dinsdag 5 mei jl.  ook een kijkje genomen bij de zeehonden, die op een zandbank heerlijk lagen te zonnen. We vertrokken vanaf de steiger bij Paal 33 nabij De Cocksdorp.
Samen met z’n vieren op een boot genaamd “De Vriendschap”, mooiere naam had ik zelf niet kunnen bedenken, heerlijk uitwaaien op het water van de Waddenzee.

Met z'n vieren op 'De Vriendschap' uitwaaien op de Waddenzee - Foto: ©Louis Fraanje

Met z’n vieren op ‘De Vriendschap’ uitwaaien op de Waddenzee – Foto: ©Louis Fraanje

Op gepaste afstand genieten van de luierende zeehonden op de zandbank - Foto ©Louis Fraanje

Op gepaste afstand genieten van de luierende zeehonden op de zandbank – Foto ©Louis Fraanje

Golven in de branding klinken ons als muziek in de oren - Foto: ©Louis Fraanje

Golven in de branding klinken ons als muziek in de oren – Foto: ©Louis Fraanje

Zeehonden
Veluwenaren vanaf het zand naar het water als echte zeebonken genieten op de golven en samen ‘oog in oog’ met de zeehonden. Wind, water en zon, wat een weelde, daarbij met vreugde en dankbaarheid genieten van Gods Schepping!🙏

Louis Fraanje

Lees ook: Noordwaarts naar Texel – Deel 135

Permanente koppeling naar dit artikel: https://www.de-veluwenaar.nl/2026/05/09/noordwaarts-naar-texel-deel-134/