
Veluwenaar Louis Fraanje
Buiten onder de open hemel…
“Brenger van het Licht in de nacht”
In de nacht van 4 op 5 mei stond ik om 03.00 uur buiten en genoot van dit nachtelijk uur en een hemel vol met sterren en tussen de bomen door scheen de volle maan.
In de naht scheen een geweldig licht aan de horizon, met de verwaaide dennen als donkere silhouetten ter decoratie van dit machtige natuurgebeuren.

Een hemel vol met sterren en tussen de bomen door scheen de volle maan – Foto: ©Louis Fraanje
Gevoel
Zoiets geeft mij als natuurmens een heel apart gevoel van binnen, daarbij een geweldig en zeker ook dankbaar bevrijdingsgevoel, dat God zijn belofte houdt.
Onvoorstelbaar zoiets moois, dat is toch fantastisch…. en dat op Bevrijdingsdag. Want… hoe donker het dan ook mag wezen, de ‘Brenger’ van het ‘Licht’ laat Zich door niets of niemand tegenhouden, laten we dat maar nooit vergeten!🙏
Louis Fraanje
